vi taler om søjler af blomster i sale hvor teenag

bridges, construction, pictures, words

tre digte

på 18. juni 2011

Ansigtetssætningslandskab puuulitik
deandre alle deandre
i alle mine ligesåfinefingre
gungrende i havmåtten din babe
heybaby
kommer du ikke
ud og legertagfat
ud og legertagfat
lillelyserødehipster
ud og legerpuuulitik
ansigtetslandskabssætning
oppelangs denlilleå
til venstre
serdualledinedrømme
allededrømme duikkevidste
nogetom
de huser mine fantasier
småpersonlige
uendeligeheder til en spiller inattenlangoglys
uj uj
jobialleverdensbanker

 

oOo

 

iskolde tørre lange hårde nat i Budapest
du er
grim.
jeg kender de dyr
der spiser af mine øjne
mens jeg sover
ulve
og
stædige køer.
de kender ikke mig.
lad det være et kærlighedsdigt
til alle de
fantasier
der stadigvæk
ikke har galoperet
over sletten.

 

oOo

 

nu skriver jeg lige et lille digt
og øøh
nuskriverjegligeetlilledigt
NU
SKRIVER
JEG
LIGE
ET
LILLE
DIGT
NUskriverJEGligeETlilleDIGT
lille digterjeg digterhus
har du flere servietter med usandheder
rullet sammen som madrasser i lommen?
JEG
er den lille femøre jeg køber mælk af verden for
om morgenen i kiosken
der er ingen kiosker i vestjylland
vi ved ikke hvad vi skal gøre
jeg kan fange mine egne fisk
men har det nogensinde reddet nogen fra skærsilden?


Skriv et svar

