vi taler om søjler af blomster i sale hvor teenag

bridges, construction, pictures, words

på 20. februar 2011

Sæt kontrollen i solens hjerte og løb
Du behøver hvert sprog. Forvanskningen af de gamle sætninger og forvandlingen af dem fra eksistentielle udsagn til krypterede (meta)sproglige enheder er en bevægelse der ad omveje peger på sprogets tidslighed gennem netop de nye sætningers pegen tilbage på den oprindelige sætning og således også på sammenhængen mellem tid og rum i sproget gennem vores forståelse af sproget som et rumligt rum man kan bevæge sig rundt i og vi derfor bliver nødt til at sige at det peger selvom vi ikke taler om rum men tid. Det handler om at gøre det hele så simpelt som muligt.

*

Idet alt hvad jeg gør og tænker kun i det omfang at jeg ikke er alene (jf Thykier, se errararea nr. 1) kan læses som en opfyldelse af det jeg er – eller mit potentiale, måske. Altså netop det at alt hvad jeg tænker og gør er en del af en proces, som vi kalder jeg, men kun så længe der er nogen til at kalde den det, jeg. På den måde er det her måske et oprør mod det. En slags ensomhedens modstrategi.


Skriv et svar

