vi taler om søjler af blomster i sale hvor teenag

bridges, construction, pictures, words

Add New Post

på 11. oktober 2010

Der er meget langt mellem husene her ude på landet, man må stille sig på tæer, hele tiden op på tæerne, strække kroppen for at kunne se toppen af en skorsten over toppen af en bakke som altid er der foran skorstenen som altid er der. Jeg går langs vejen, den pløjede mark er et hav af struktur i jord, en flad skulptur til ære for dem som keder sig. Jeg har taget hjernedrik med i en beholder eller man kalder det en termokande, har ingen erindring om det. Termokande med en tilbygning, et slags kop som låg, hælder op og det er så sort som det skal være, jeg drikker det fordi jeg er et hjernemenneske og fordi jeg sidder på kanten af en mark, jeg ved ikke hvad forskellen er på at harve og pløje. Solen er stadig maskinen og tankefabrikken angstfabrikken, på et tidspunkt mister man evnen til at tænke billeder og ord, man tænker figurer. Eller det er også noget vrøvl, man tænker det man tænker man tænker mens man sidder på noget gammelt græs, sommeren er sen, en afsvedet gul rende langs med vejen eller langs med marken, jeg ved det ikke. Jeg ved ikke hvad landet hedder, det kunne hedde Frøbjerg, lad os kalde det det. Solen er angst, jeg kan se det nervøst på de mennesker der kommer forbi mig i bil og ikke kan tage øjnene fra mig eller fra marken, eller fra det hus der ligger bagved bakken. Jeg stiller mig på tæerne og strækker min ryg til det giver et lille knæk, så er huset synligt igen eller skorstenen er det. Arg, fuck det her, det er jo bare noget vi leger og nu leger vi at jeg er bakken og du er skorstenen. I lige linie, flugt fra jorden eller du fortryder og vender tilbage. Markens sten pløjet, forædlet til skorsten, menneske, dør, murværk, murværk.

 


Skriv et svar

